Heritage Grand Banks

• Åke Silén
  • Författare till inlägg
  • Färsk Boarder
  • Färsk Boarder
Mer
11 månader 1 vecka sedan #4019 av Åke Silén
Svar från Åke Silén i ämnet Heritage Grand Banks

Nu pågår lite arbete med de små delarna som livbojar och delar till jollen. Jag var på Bauhaus idag och försökte köpa fernissa men de hade ingen. I stället blev det Herdins Betslack som är vattenbaserad med torktid på ett par timmar. Skydeck är under målning nu men Quick lacken behöver 11 timmar för att torka, gärna mer vilket märks när när man börjar slipa lacken.

Please Logga in or Skapa ett konto to join the conversation.

• Åke Silén
  • Författare till inlägg
  • Färsk Boarder
  • Färsk Boarder
Mer
11 månader 1 vecka sedan #4016 av Åke Silén

I väntan på att limmet skall torka så kommer här en bild på hur sidstyckena ser ut. De är bara temporärt på plats med tejp. Kommer vänta med att limma fast dem då jag behöver kunna nå alla platser för att kunna sätta dit besättningen. För att göra besättningen behövs 3D skrivaren som är kvar på Öland. I aktern saknas stegen upp till akterdäck. Stegen är lackade men ännu ej torra.

• Åke Silén
  • Författare till inlägg
  • Färsk Boarder
  • Färsk Boarder
Mer
11 månader 1 vecka sedan #4015 av Åke Silén

Amati som levererade ett felaktigt skov och efter ett tag kom till insikt att jag hade rätt och de fel har numera inget mer att säga. De kan leverera ytterligare ett skrov men fler felaktiga vill jag inte ha. Det blir till att ta fram maskinen och sätta på lämplig slip och fräsa bort och vidga öppningen för att träkonstruktionen skall få plats. Skjuter på detta tills vi om ca en månad åker till Öland. Allt för att hustru skall slippa oväsendet och dammet. Under tiden så bygger jag vidare och nu senast har modellen fått vindrutetorkare och skylights på fördäcket.

• Åke Silén
  • Författare till inlägg
  • Färsk Boarder
  • Färsk Boarder
Mer
11 månader 1 vecka sedan #4013 av Åke Silén

Hälften av gardinerna är nu på plats

• Åke Silén
  • Författare till inlägg
  • Färsk Boarder
  • Färsk Boarder
Mer
11 månader 1 vecka sedan #4011 av Åke Silén

Nu när även förpiken och akterpiken har fått belysning så har jag börjat med tråkgöra.. 15 st gardiner skall tillverkas genom att vika en tygbit indränkt i utspätt vitlim som fått torka i 5mm´s delar och knytas ihop. Det kommer att ta ett tag.

• Åke Silén
  • Författare till inlägg
  • Färsk Boarder
  • Färsk Boarder
Mer
11 månader 2 veckor sedan #4010 av Åke Silén

Efter mycket pyssel har nu styrhytten fått sin belysning. Två stycket SMD5050 LED (5700 mcd). Ett motstånd på 22 Ohm ger 60 mA som är lämpligt för dessa LED. Ser riktigt hemtrevligt ut i styrhytten, numera med lite sjökort och båttidningar på en av sittplatserna

Sidan laddades på: 0.132 sekunder

Hänt sedan sist

Månadsmöte 4 mars

Per Westin visar sin två meter långa modell av sin egen fullstora Chris Craft.
Mahogny, sydda fluffiga lädersäten och krom. Snyggt!

Årsmöte 4 februari

Efter sedvanlig årsmötesformalia och val av styrelse vidtog presentation av klubbens nya hemsida som är 'responsiv' och därmed fungerar på såväl mobil som padda och dator. Planerad release under april månad.

Mörkerkörning 24 september

Det blev rätt fullt i dammen, så det var ju tur att alla hade någon form av ljus på sin skuta. Och tack grillmasters, goda korvar fixade ni!

Byggtipsartiklar

Här samlar vi byggtips av allehanda slag från olika media.

Byggtipsartiklar >

Forumets senaste inlägg