Isen har gått upp på sjön så sjösättningen, med första test av läge i vattnet och balans, är förhoppningsvis inte långt borta.
Även däcket är nu färdiglackat. Tio lager fernissa blev det:
Inprovning av durkar. Så här ser det ut från akterdäck och föröver. Under sittbänken i framkant kommer en del av elektroniken att ligga. Exakt vad som placeras var (dvs under sittbänkarna eller i motorrummet) får bestämmas när jag väger av båten i vattnet.
Återstår en hel del pyssel och tillverkning av detaljer för däcket: pollare, lanternor osv.
För den nyfikne kommer här lite mer info om vilka material jag jobbar med i första hand, från vänster till höger:
Epoxi: I första hand Biltemas lamineringsepoxi, låg viskositet och bra förmåga att penetrera. Använder jag för både limning, laminering med glasfiberväv och strykning för att försegla porer i träytor.
Cyanolim: Flera olika, men kanske i första hand Biltemas variant med accelerator. Ett lite tjockare lim med god utfyllnad som är förvånansvärt bra.
Övriga limmer: Diverse mer lättflytande varianter.
Fernissa: Epifanes, som jag tycker är lättarbetad, med god utflytning och självutjämning.