Ljudmodul för rak dieselsexa + belastningsreglerat ljud

  • Hans Annell
  • Författare till inlägg
  • Borta
  • Admin
  • Admin
Mer
7 år 1 månad sedan - 7 år 1 månad sedan #1654 av Hans Annell
Google ger vid handen några leverantörer med bra ljud, men att hitta en nätt högtalare med fyllig resonanslåda verkar svårare... jag har en mobilhögtalare som ger superbra ljud trots sin litenhet (Harman Kardon Esquire Mini), var hittar man sån "lös"?

Kan detta vara något? Det är småhögtalare som är monteade i anpassade resonanslådor:
www.tb-speaker.com/products/list/31?sort...=16&style=a&act=list

Specar:

This browser does not support PDFs. Please download the PDF to view it: Download PDF

Bilagor:
Last edit: 7 år 1 månad sedan by Hans Annell.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Hans Annell
  • Författare till inlägg
  • Borta
  • Admin
  • Admin
Mer
7 år 1 månad sedan - 7 år 1 månad sedan #1653 av Hans Annell
Jag är på jakt efter en ljudmodul som ger ljudet av en eller flera raka dieselsexor (Scania D11 sugmotor, dvs ej turbo), alternativt tillåter egen inspelning av nämnda motor.

Färjans 6 motorer går med konstant varvtal men har ställbara blad (VoithSchneider), så jag hoppas kunna hitta en ljudmodul med belastningsreglerat ljud.
Det får gärna vara hydraulpumps-sus också (kanske funkar med turbo-sus?), samt sirén (enkelpipig brölare).

Modellens deplacement är begränsat. Varje 100g utrustning betyder en bil mindre på däck, så jag behöver en fiffig högtalare/resonanslåda som inte väger mycket....

Några leverantörer är:
www.harbormodels.com/sounds.html

www.beier-electronic.de/modellbau/produk...-rc-2.php?sprache=gb

www.mtroniks.net/prod/Sound-Systems-For-...s/digisound5mLMC.htm


Men denna finns hos conrad, inbyggd högtalare o resonanslåda ... kan det vara något? www.conrad.se/websale8/?Ctx=%257bver%252...6140a8a%252fmd5%257d

Bilagor:
Last edit: 7 år 1 månad sedan by Hans Annell.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Sidan laddades på: 0.223 sekunder

Hänt sedan sist

Månadsmöte 3 april

Den här kvällen hade vi med oss pågående projekt där vi beskrev vilka vedermödor vi genomlider under byggets gång. Fyrskeppp med knapphändigt ritningsunderlag, Edda Flora med miniatyrets, Gotland med jobbiga formöverångar, Arbetsbåt med klurig klaffstyrning, Loffes båt i Göta Kanal med pyttedrev i 0.3-modul. Segelbåt dock utan kända vedermödor :-)

Åsså en braåhalåda vars prylar hittade nya ägare.

Stockholmsmässan
Allt för sjön 2024

Skepp ohoj!

Många besökare med igenkänningsfaktor av våra modeller. Kjelle hade flera entusiaster som jobbar ombord på Edda Flora som kranförare, undervattensförare och uppe på bryggan.

Byggtipsartiklar

Här samlar vi byggtips av allehanda slag från olika media.

Byggtipsartiklar >

Forumets senaste inlägg