Ångdriven modell på "G"

  • Åke Silén
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Platina Boarder
  • Platina Boarder
Mer
5 år 1 månad sedan #2625 av Åke Silén
Svar från Åke Silén i ämnet Ångdriven modell på "G"
Tack för länken! Kul att se. Rätt är att jag använder inte Facebook. Lyckades dock logga in på skoj. Fasligt massa människor ville bli min vän. En del kände jag igen - andra hade jag ingen aning om vilka de var. Jag upplever Facebook som en tidstjuv av gigantiska mått. Det är klart att det måste finnas en plats för folk som vill framställa sig bättre än de är och om det sen är falskt eller sant - det går inte att avgöra. Dessutom är jag mycket emot att ett företag analyserar och samlar in data för att senare sälja datat för deras egen vinnings skull. Kvaliteten på datat????

Steamy´s nya besättningsman kände inte riktigt släktskap med denne franska besättningsman. Han hade inga självständiga armrörelser utan armarna följde bara med ratten och gasen. Huvudet? Synbarligen blir resultatet dock detsamma. Det är klart att jag genom att inte följa Facebook & Instagram mm missar en del men jag kan leva (bättre?) med detta.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Mer
5 år 1 månad sedan #2624 av Hans Annell
Svar från Hans Annell i ämnet Ångdriven modell på "G"
Ifall du har Facebook kan mässingsniklas få träffa en kompis!!
Som kan såväl styra som gasa :woohoo:

m.facebook.com/story.php?story_fbid=8249...4&id=100010133765297

Bilagor:

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Åke Silén
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Platina Boarder
  • Platina Boarder
Mer
5 år 3 månader sedan #2564 av Åke Silén
Svar från Åke Silén i ämnet Ångdriven modell på "G"
Havsluft håller svetten under kontroll. Men 3D Åke har rediga nävar lämpliga att skotta kol med?

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Mer
5 år 3 månader sedan #2562 av Hans Annell
Svar från Hans Annell i ämnet Ångdriven modell på "G"
3D-Åke kanske är svettig av att skyffla kol in i ångpannan??

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Åke Silén
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Platina Boarder
  • Platina Boarder
Mer
5 år 4 månader sedan #2556 av Åke Silén
Svar från Åke Silén i ämnet Ångdriven modell på "G"
Nu har den numera godkända besättningsmannen blivit filmad.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Åke Silén
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Platina Boarder
  • Platina Boarder
Mer
5 år 4 månader sedan #2554 av Åke Silén
Svar från Åke Silén i ämnet Ångdriven modell på "G"
Nu skall jag försöka göra en liten film om mitt "alter ego". 3D utskriften i färg blev kanske inte så bra som jag tänkt mig. På sina ställen är den alltför blank när man belyser den. Jag trodde att det skulle bli lite bättre med fixativ men så blev inte fallet. Försökte med hustruns puder men det blev inte bättre utan det blev istället att putsa av pudret från besättningsmannens kläder. Skall imorgon köpa liten burk matt klarlack och försöka tona ner de höggradiga delarna. Får se vad näsa steg blir. Hjälper inte matt lack skall jag försöka göra ljuset mer diffust.
Bilagor:

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Sidan laddades på: 0.241 sekunder

Hänt sedan sist

Månadsmöte 3 april

Den här kvällen hade vi med oss pågående projekt där vi beskrev vilka vedermödor vi genomlider under byggets gång. Fyrskeppp med knapphändigt ritningsunderlag, Edda Flora med miniatyrets, Gotland med jobbiga formöverångar, Arbetsbåt med klurig klaffstyrning, Loffes båt i Göta Kanal med pyttedrev i 0.3-modul. Segelbåt dock utan kända vedermödor :-)

Åsså en braåhalåda vars prylar hittade nya ägare.

Stockholmsmässan
Allt för sjön 2024

Skepp ohoj!

Många besökare med igenkänningsfaktor av våra modeller. Kjelle hade flera entusiaster som jobbar ombord på Edda Flora som kranförare, undervattensförare och uppe på bryggan.

Byggtipsartiklar

Här samlar vi byggtips av allehanda slag från olika media.

Byggtipsartiklar >

Forumets senaste inlägg